KOŁA ZAINTERESOWAŃ
Koła zainteresowań mają na celu umożliwienie wszechstronnego rozwoju dziecka, w zależności od jego predyspozycji, zainteresowań i potrzeb. Oferta kół w ciągu lat się zmienia i wynika z potrzeb uczniów, a także zainteresowań nauczycieli.
KOŁO PLASTYCZNE
Zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi: malowanie, rysowanie, wyklejanie, lepienie, collage i rzeźbienie. Tworzenie ciekawych form z papieru- orgiami oraz makiet przestrzennych dostosowanych do zainteresowań uczestników.
KOŁO INFORMATYCZNE
Zajęcia koła informatycznego przeznaczone są dla wszystkich uczniów chętnych do poszerzania wiedzy z informatyki i technik informacyjnych.
Co tygodniowe spotkania stymulują aktywność poznawczą i twórczą uczniów, pobudzają zainteresowania, ukierunkowują ciekawość cyfrowym światem.
Tworząc ciekawe gry, młodzież rozwija logiczne i abstrakcyjne myślenie, umiejętnie podejmuje decyzje, rozwiązuje problemy projektowe.
Program koła informatycznego uwzględnia wzrastającą w ostatnich latach rolę edukacji informatycznej w szkole podstawowej.
– wykorzystanie umiejętności obsługi programów do rozwiązywania problemów,
– zdobywanie wiadomości odbywa się w ścisłym związku z praktycznymi czynnościami uczniów,
– umiejętność podejmowania decyzji, które ze zdobytych wiadomości wykorzystać w procesie rozwiązywania problemu,
– rozwijanie logicznego i abstrakcyjnego myślenia.
KOŁO MATEMATYCZNE
Program przeznaczony jest dla uczniów Szkoły Podstawowej zainteresowanych matematyką, jej historią i zastosowaniem.
– utrwalenie i pogłębienie wiedzy zdobytej podczas lekcji,
– wzbogacenie uczniów o informacje nowe, dotąd nieznane,
– wdrożenie uczniów do samodzielnego i logicznego myślenia, wyciągania, formułowania i uzasadniania wniosków.
KOŁO WOLONTARIATU
Wolontariat szkolny to bezinteresowne zaangażowanie społeczności szkolnej – nauczycieli, uczniów i rodziców – na rzecz potrzebujących. Uczy postawy szacunku i tolerancji wobec drugiego człowieka.
Okres nauki w szkole jest najwłaściwszy dla kreowania postaw altruistycznych. Wykorzystując otwartość i ciekawość świata młodego człowieka poprzez wolontariat można odcisnąć dobroczynne piętno we wszystkich dziedzinach jego życia.
Staramy się, aby uczniowie w naszej szkole byli pełni pasji i zaangażowania, kierowali się wrażliwością i troską o drugiego człowieka. Uczniowie chcą nieść bezinteresowną pomoc, służąc tak potrzebującym jak i samym sobie.
Wolontariat również rozwija wśród młodzieży postawę alternatywną dla konsumpcyjnego stylu życia i uzależnień. Stwarza okazję do wyszukiwania autorytetów i budowania świata wartości, pomaga w rozwijaniu zainteresowań, w szukaniu pożytecznej formy spędzania czasu wolnego.
Podejmowana przez uczniów-wolontariuszy aktywność wpływa pozytywnie na rozwój ich osobowości, jest ważna i pożądana ze względu na wymiar edukacyjno- wychowawczy.
KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Zajęcia koła języka niemieckiego dla klas 0-3 oraz klas 4-8 mają na celu rozbudzanie zainteresowania tym językiem, motywowanie uczniów do nauki, rozwijanie sprawności mówienia, słuchania oraz śpiewania (niemieckie piosenki i kolędy), a także przyswajanie i wzbogacanie leksyki służącej do reakcji językowych dotyczących życia codziennego. Pracujemy metodą komunikatywną i audiowizualną. Uczniowie mają także możliwość spróbowania swoich sił w rolach teatralnych w przedstawieniach po niemiecku.
KOŁO MUZYCZNE NUTKI
Podczas zajęć uczniowie uczą się podstawowych technik wokalnych oraz emisji głosu poprzez ćwiczenia dykcji oraz ćwiczenia oddechowe. Rozwijane są również umiejętności gry na dzwonkach oraz instrumentach perkusyjnych. Wprowadzane są podstawowe elementy zasad muzyki.
KOŁO GIER PLANSZOWYCH
Koło gier planszowych skierowane jest do uczniów klas od 1 do 3. Głównym celem zajęć jest rozbudzenie zainteresowania wśród dzieci taką formą spędzania wolnego czasu i budowanie alternatywy dla gier komputerowych. Koło oprócz wdrażania do czerpania przyjemności z towarzyskiej formy rozrywki, rozwija szereg niezwykle cennych kompetencji emocjonalno-społecznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania dziecka. Są to przede wszystkim odporność psychiczna na porażkę, umiejętność komunikacji oraz gry fairplay. Gry planszowe stanowią również nieocenione narzędzie do rozwijania typowo „szkolnych” kompetencji min. myślenia logicznego, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, wyobraźni, umiejętności planowania i przewidywania, cierpliwości, pamięci, refleksu i kreatywności. Jednak najważniejszym celem koła gier planszowych jest relaks i świetna zabawa.
KODOWANIE
Koło Kodowania w klasach 1-3 to zajęcia, które wprowadzają najmłodszych uczniów w świat programowania w sposób dostosowany do ich wieku. Dzieci uczą się poprzez zabawę, wykorzystując aplikacje edukacyjne, gry logiczne oraz roboty interaktywne.
Kodowanie rozwija logiczne myślenie, kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów, a także uczy pracy w grupie i wytrwałości w dążeniu do celu. Dzięki tym zajęciom uczniowie zdobywają podstawy myślenia algorytmicznego, które przydadzą się w dalszej edukacji oraz w przyszłości, w świecie coraz bardziej opartym na technologii.
SZYDEŁKOWANIE
Koło szydełkowania ma na celu rozwijanie wyobraźni, ćwiczenia pamięci, koncentracji i kreatywności. Uczniowie podejmują działania twórcze, uczą się samodzielności i cierpliwości. Obserwują etapy powstawania swojego szydełkowego dzieła, dzielą się spostrzeżeniami. Zdobywają umiejętności twórczego i kreatywnego spędzania wolnego czasu.