8.03 2018 zakończyliśmy zimowy projekt edukacyjny -„Poznajemy cuda Ziemi Kłodzkiej” prezentacją przed Rodzicami oraz ankietą ewaluacyjną oceniającą jak układała się współpraca w grupie. Został też rozstrzygnięty Konkurs na pracę plastyczną klas I-III oraz fotograficzny kl. IV-VI pt. „Piękna nasza Polska cała”- będące częścią obchodów 100-lecia Niepodległej.
Prace rozpoczęliśmy już w styczniu, kiedy to uczniowie zajęli się poszukiwaniem ciekawych miejsc w Kudowie Zdroju i okolicy wykorzystując zasoby internetowe oraz bibliofilskie czytelni szkolnej. Następnie wybrali te, które najbardziej ich interesowały a także były realnie możliwe do zobaczenia. Proponowali także jak chcą spędzać czas wolny od planowanych zajęć. W tym samym czasie nauczyciele łączyli propozycje uczniów z podstawą programową. Postanowili, by połączyć wiedzę i umiejętności z następujących przedmiotów – język polski, angielski, przyroda, historia, plastyka, muzyka, informatyka, kultura fizyczna. Uczniowie przed wyjazdem zostali zapoznani z celami, sposobem ich realizacji oraz podsumowania np. w postaci ocen.
W trakcie tygodniowego pobytu każda godzina była skrzętnie wykorzystana. Uczniowie kl. I-III do południa odbywali wycieczki do ciekawych miejsc oraz uczestniczyli w warsztatach muzealnych, po południu porządkowali zdobytą wiedzę, śpiewali i tańczyli utwory związane z wielkimi postaciami, które zaznaczyły się w historii tego miejsca. Wieczory, mimo zmęczenia, zajmowały Karty Matematyczne.
Uczniowie klas starszych dzień rozpoczynali od kalorycznego śniadania przed wyruszeniem do Zieleńca na stoki narciarskie, gdzie na nauce i doskonaleniu jazdy na nartach spędzali ok. 4 godzin. Po południu zwiedzali Kudowę oraz wybrane wcześniej atrakcje, fotografując te najpiękniejsze. Największe wrażenie pozostawiła wycieczka do kopalni w Nowej Rudzie. Wieczory spędzali na szlifowaniu trudnej sztuki pisania i adresowania listów w języku polskim i angielskim. Rozwijali umiejętności matematyczne bawiąc się Kartami Matematycznymi. Prowadzili codzienne pomiary pogodowe. Uczyli się współpracy, odpowiedzialności, empatii .Po powrocie zrobili ranking najciekawszych wydarzeń i przeżyć. Losowo podzieleni na grupy pracowali nad prezentacją dla Rodziców. Pod kierunkiem wybranych liderów ćwiczyli umiejętności współpracy w grupie. Nauczyciele, opiekunowie grup, służyli pomocą i czuwali nad pracami na prośbę uczniów. Prezentacja realizacji celów projektu w obecności Rodziców jest dużym wyzwaniem, które wraz z wiekiem uczestników jest coraz lepiej pokonywane. Różne formy – przedstawienia, filmy, mini prezentacje, gry, śpiewy i tańce sprawiają, że tego rodzaju posumowanie jest nie tylko interdyscyplinarną nauką, ale ważnym sprawdzianem przed dorosłymi wystąpieniami. Podsumowując projekt dyskutujemy nie tylko dokonując oceny, ale przede wszystkim szukając odniesionych sukcesów indywidualnych i grupowych .Poniżej zdjęcia z różnego rodzaju zajęć a także z prezentacji podsumowującej klas I-III i IV-VI.